måndag 26 mars 2012

Vikten av att nätverka!

På Facebook har vi retrobloggare skapat en grupp där vi kan nätverka. Här kan vi hjälpa varandra med allt från från att ställa fråger, efterlysa saker, diskutera aktuella frågor och bistå med hjälp i olika situationer.

Måste säga att denna grupp är helt fenomenal och alla som är med kan nog stämma in i det.
Se bara när hela retrobloggnätverket fick möjlighet att gå in gratis på den stora Antikmässan i Älvsjö med presspass!

Förra veckan var det min tur att kunna bistå med hjälp i detta nätverk. Anna med bloggen Ljuva50tal hade hittat ett teakbord i Sundsvall som hon väldigt gärna ville ha, men tyvärr bor hon en bra bit från Sundsvall så att bara åka och hämta det var inte riktigt aktuellt.
Däremot så bor ju jag i Sundsvall och givetvis hjälper man till om man kan!

Så frågade VDn på jobbet lite snällt och nu står Annas nästan 3m lång matbord och väntar på henne i källaren på mitt jobb!

Visst är det härligt när man kan hjälpa varandra!!!

I källaren på mitt jobb står Annas teakbord och väntar...

5 kommentarer:

La mômes Old fashioned sa...

Visst är det härligt med nätverket. Och säg till om du behöver hjälp med något i Stockholm :)

Anna sa...

Ser fram emot att se bordet i verkligheten :) Tusen tack för hjälpen!

trillivippa sa...

Så bra, visst är det toppen att kunna hjälpas åt! :)

Maria på tid och rum i Årsta sa...

Det behövs fler sådana där nätverk där positiv kraft är i majoritet :)
Jag ska kanske också ta och knacka på och se om jag får vara med.

DeBeer sa...

Hurra hurra vad en hjälpande hand är bra!!!