tisdag 1 januari 2013

De 10 bästa 2012!

Gott nytt år på er alla!

Nedan tänkte jag bjuda er på en redogörelse för de 10 största höjdpunkterna under 2012.
Vilket underbart år det varit på alla plan, nu kliver jag in i nästa med än större förväntningar.
Om ett par veckor kommer något ske som garanterat kommer vara med på 2013 års 10 i topp!
Så håll utkik här på bloggen ;-)

2012 års 10-i-topp

1. Facebook
I februari gick 50-tals keramik med i Facebook, idag har vi 184 gillare!


2. Antikmässan 2012 med presspass
Under februari månad var det också antikmässa i Älvsjö, Stockholm.
Givetvis var jag där och tackvare nätverket med retrobloggare så fick jag gå in med presspass!
I efterhand var det rätt skönt att få ha gått in med fri entré då mässan mest var en besvikelse.
Läs inlägget från mässan här!

3. Antik och samlarmässan i Hudik
Den 14:e april var det dags för en till mässa, denna gång Antik och sammlarmässa i Hudiksvall, alltid årets höjdpunkt!
Denna mässa gör än aldrig besviken!
Stor mässa med jätte stor chans till att göra fynd!
Läs rapport från mässan här!


4. Årets fynd nr. 1
2 riktigt fina fynd (prismässigt) gjorde jag under 2012. Ett av dem hittades naturligtvis på mässan i Hudik.
Skålen ur Stig Lindberg serie Filigran hittade jag för hela 50kr!


5. Årets vackraste teak
Älskar teak och letar altid efter nya vackra föremål. Därför platsar givetvis årets vackraste teakfynd in på denna lista.

Skålen kommer från Söwe och inhandlades givetvis på mässan i Hudik


6. Årets loppistur
Som traditionen numera bjuder betyder sommar loppistur med bloggvännerna!
Årets tur som gick av stapeln i juli bjöd på ett 50-tal loppisar, en massa erfarenhets utbyten och mycket trevligt sällskap. Att truppen dessutom var förstärkt av en antikhund gjorde det hela ännu mysigare!

Resan gick från Gävle, genom Dalarna och sedan ända upp till Sundsvall.
Vart kosan styr nästa år, det återstår att se!


7. Årets fund nr.2
Det andra fyndet kom under loppisresan och gjordes på marknaden i Djurås.
En underbar skål av Tapio Wirkkala ur hans serie Kantarelli och vad kostade skålen?
Jo hela 20kr!!!! Det ni!


8. Årets ÄNTLIGEN!
Som jag letat och längtat efter en blå/turkos skärm till min lampa på sideboardet!
Den rosa passade verkligen inte in!
Så fick jag ett sms från Porslinsbloggen där han hitta en skärm till min lapma! En skärm som dessutom var oanvänd. Jippi!!!

Lite skillnad va!?

 

9. Ny kunskap
Under 2012 lärde jag mig något nytt som jag kommer ha stor användning av under alla kommande års loppisrundor, det går att få bort bestikmärken!
Tänk vad många fler fynd man kan göra nu.
Läs inlägget om borttag av bestikmärken här!


10. Årets Borgström
Så har vi kommit till årets sista höjdpunkt och givetvis måste jag ha sparat en plats för Bo Borgström.
Det började med en liten lätt samling som nu under ett par år har blivit jätte stor och jag tycker faktiskt att jag numera kan titulera mig samlare. Hur står samlingen kommer bli det vet jag inte, men just nu växer den stadigt.

2012 bästa Borgströmare får bli de 4 martiniglasen.
Snygga, användbara och efterlängtade!

5 kommentarer:

form55 sa...

Teaksaken från Söwe var en godbit! Jag har en liknande men inte riktigt samma form på den. Loppisresan var riktigt trevlig, och om jag inte har bara tagit med inköpen så hade den garanterat varit med också.
God fortsättning!

Lybtar sa...

teakgrejen är riktigt snygg. Sådan skulle inte vara fel att äga.
Vad gäller tipset om att bli av med bestikrepor så är de ju helt ovärderligt!
Gott nytt.

khina sa...

Ett bra år vill jag medge! Teakskålen är ju en 10 poängare i sig samt trevligt att se skillnaden mellan de två lampskärmarna. Älskare som jag är av fårgat glas så är ju martiniglasen i en klass för sig...

Gila sa...

God fortsättning. Kul inlägg. Var du med på bloggträffen på antikmässan? Minns inte att jag träffat dig...men kanske bara mitt minne som sviktar...

Allt det gamla goda sa...

god fortsättning, yvonne! fin bild, den där som jag har tagit.. hehe! :) väldigt snygg skärm benny hittade till dig, blev perfekt ju.